Thursday, September 19, 2013

What is the use of learning vedas and doing penance well

Thirumurai 5.90

திருச்சிற்றம்பலம்

1. பாவ மும்பழி பற்றற வேண்டுவீர்
ஆவில் அஞ்சுகந் தாடு மவன்கழல்
மேவ ராய்மிக வும்மகிழ்ந் துள்குமின்
காவ லாளன் கலந்தருள் செய்யுமே.

2. கங்கை யாடிலென் காவிரி யாடிலென்
கொங்கு தண்கும ரித்துறை யாடிலென்
ஒங்கு மாகட லோதநீ ராடிலென்
எங்கு மீச னெனாதவர்க் கில்லையே.

3. பட்ட ராகிலென் சாத்திரங் கேட்கிலென்
இட்டு மட்டியு மீதொழில் பூணிலென்
எட்டு மொன்று மிரண்டு மறியிலென்
இட்ட மீச னெனாதவர்க் கில்லையே.

4. வேத மோதிலென் வேள்விகள் செய்யிலென்
நீதி நூல்பல நித்தல் பயிற்றிலென்
ஓதி யங்கமோ ராறு முணரிலென்
ஈச னையுள்கு வார்க்கன்றி யில்லையே.

5. காலை சென்று கலந்துநீர் மூழ்கிலென்
வேலை தோறும் விதிவழி நிற்கிலென்
ஆலை வேள்வி யடைந்தது வேட்கிலென்
ஏல ஈசனென் பார்க்கன்றி யில்லையே.

6. கான நாடு கலந்து திரியிலென்
ஈன மின்றி யிரும்தவஞ் செய்யிலென்
ஊனை யுண்ட லொழிந்துவான் நோக்கிலென்
ஞான னென்பவர்க் கன்றிநன் கில்லையே.

7. கூட வேடத்த ராகிக் குழுவிலென்
வாடி யூனை வருத்தித் திரியிலென்
ஆடல் வேடத்த னம்பலக் கூத்தனைப்
பாட லாளர்க்கல் லாற்பய னில்லையே.

8. நன்று நோற்கிலென் பட்டினி யாகிலென்
குன்ற மேறி இருந்தவஞ் செய்யிலென்
சென்று நீரிற் குளித்துத் திரியிலென்
என்று மீசனென் பார்க்கன்றி யில்லையே.

9. கோடி தீர்த்தங் கலந்து குளித்தவை
ஆடி னாலும் அரனுக்கன் பில்லையேல்
ஓடு நீரினை யோட்டைக் குடத்தட்டி
மூடி வைத்திட்ட மூர்க்கனோ டொக்குமே.

10. மற்று நற்றவஞ் செய்து வருந்திலென்
பொற்றை யுற்றெடுத் தானுடல் புக்கிறக்
குற்ற நற்குரை யார்கழற் சேவடி
பற்றி லாதவர்க் குப்பய னில்லையே.

திருச்சிற்றம்பலம்

People who wish to be rid entirely, of sins and reproach!
meditate with excessive joy desiring the feet of Civaṉ who bathes with joy in the five products of the cow.
he who protects us will grant his grace, being united with us.

what is the use of bathing in the Kaṅkai!
what is the use of bathing in the Kāviri?
what is the use of bathing in the ghat of cape Kumari which has fragrance and coolness?
what is the use of bathing, in the water of the ocean where waves rise high those acts will not do any good if they do not think that Civaṉ is omnipresent.

of what avail is it if one is a preceptor?
of what avail is it if one listens to cattiram expounded by scholars?
giving donations.
by endowing charitable institutions.
if one takes upon himself the act of donating liberally.
of what avail it is if one understands what is meant by patti devotion there will be no benefits to those who do not think they have love towards Civaṉ, by those acts of virtue.

























what is the use of learning the vētam?
what is the use of performing sacrifices?
what is the use of imparting to others works bearing on polity and ethics?
what is the use of learning the six ankams and comprehending their meaning?
there will be no benefit to others except to those who meditate on Civaṉ, by all these acts.

what is the use of bathing in the early morning going to rivers and other places being united with it?
what is the use of observing rules and regulations when one bathes in the sea?
what is the use of performing a sacrifice reaching the apartment set for it?
there is no benefit derived from all those acts to those who do not say approxiately everything is Civaṉ.

what is the use of wandering in the country visiting shrines and wandering in the forest?
what is the use of performing great penance without any meanness?
what is the use of eschewing eating flesh and looking at the sky?
there is no good except to those who think Civaṉ is the embodiment of all knowledge.

what is the use of forming a group having a form that conceals all meanness.
what is the use of torturing the body putting it into suffering, and of wandering?
There will no good except to those people who sing the praise of the dancer in the assembly and who has an appropriate form for that.

what is the use of doing penance well?
what is the use of fasting?
what is the use of doing sever penance climbing to the top of the hills?
what is the use of wandering, bathing in holy waters going on a pilgrimage?
there is no good except to those who think that Civaṉ is our master always.

if one has no love towards Araṉ, even if one bathes plunging into crores of holy waters with intention.
it is like the foolish act of the obstinate person who pours water that has the nature of flowing, into a pot of holes and keeping it safe by covering it with a lid.

what is the use of undergoing suffering by doing other penances that lead to the liberation of the soul?
it is of no use to those who do not have the support of the lotus red feet wearing Kaḻal making a sound, which crushed the body of Irāvaṇaṉ, who lifted the mountain with great effort, to perish by piercing into his body.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.